Hasartmängude lühike ajalugu: Kuidas inimesed alustasid hasartmängudega

Et mõista hasartmängusõltuvust, vaatleme, kuidas inimesed hakkasid hasartmängudega tegelema. Inimkonna ajalugu on lahutamatult seotud hasartmängude ajalooga. Tundub, et ükskõik kui kaugele ajas tagasi minnakse, on tõendeid, et hasartmängud on tõenäoliselt toimunud seal, kus kogunesid inimeste grupid.

Me ei hakka selles postituses püüdma jälgida iga keerdkäiku hasartmängude arengu kohta. Mida me püüame saavutada, on juhtida tähelepanu mõnele kriitilisele punktile, mida võib lugeda verstapostideks teekonnal tänaste hasartmänguteadmisteni.

Hasartmängude varaseimad tõendid

Ajalooraamatute põhjal on hasartmängud tuntud kogu inimkonna ajaloo vältel. Varaseim aeg, millal ja kuidas inimesed hakkasid hasartmänge mängima, on mainitud esimeses mänguvormis, mis pärineb Vana-Hiinast. Lähtudes hiina raamatust “Book Of Songs”, mis viitab puujoonisele, mis viitab sellele, et mänguplaadid võisid saada loteriimängu osaks.

Ajaloos on ka teateid sellest, et hiinlased kasutasid 200. aastal eKr. esemeid rahaliste vahenditena valitsuse projektide rahastamiseks. 200. aastal eKr. nimetati seda asja Keno lipsudeks. Mitmed uurijad on samuti nõustunud, et kõige esimene kaardimäng ilmus Hiinas 19. sajandil. Hasartmängu mängureeglid kadusid ajalukku koos kõigi mängimise juhistega.

Noppade veeretamine õnnemängu jaoks

Kreeka luuletaja Sophokles väitis, et täringuid lõi müütiline kangelane Trooja ajaloolise piiramise ajal. Sophoklesi kirjutistes mainiti esimest korda noppimist ja seda, kuidas inimesed hakkasid Kreeka ajaloos hasartmänge mängima umbes 500 eKr. Teadlased leidsid aga, et on tõendeid, et Egiptuse hauakambris on paar täringut 3000. aastast eKr.

Roomlastele ja vanakreeklastele on teadaolevalt meeldinud mängida mängu, mille panusteks ei ole midagi muud kui isiklikud asjad. Siiski olid kõik hasartmängudega seotud mänguvormid, mille hulka kuuluvad ka täringud, Rooma linnas keelatud. Inimesed Roomas, kes tabati hasartmängude mängimisel, maksid kopsakat hinda, milleks oli nende panuste neljakordistamine.

Kahe mängijaga kaardimäng, Baccarat

Üks varaseimatest hasartmängudest, mida tänapäevalgi kasiinodes mängitakse, on kaardimäng nimega Baccarat. Esimest korda mainitakse ajaloos 1400. aastatel ja selle reeglid olid sellised, et igal mängijal peab olema kaks või kolm kaarti. Võitja selgub selle järgi, kellel on suurim jääk, kui nende kaardid kokku jagatakse kümnega. Nii alustasid inimesed hasartmängude mängimist kaartide abil.

Blackjack läbi ajaloo

Mõned uurijad oletavad, et tänapäeval tuntud blackjackist oli olemas varajane variant. Blackjack oli mäng, mis sai alguse Hispaaniast, ja mängu nimi on Ventiuna, mis on tõlgitud kui number kakskümmend üks. On kindel, et mäng Ventiuna oli varajane versioon mängust, mida me teame praegu XVII sajandist.

Blackjack oli Ameerika innovatsioon ja see oli 1930ndatel aastatel spetsiaalselt seotud Nevadas asuvate sooduskasiinodega. Et meelitada rohkem potentsiaalseid mängijaid mängu, tegid nad mängu nii, et iga mängija tõenäosus oleks 1:10. Mängija võidab ainult siis, kui tal on paha äss koos musta risti- või pikatähega, sellest ka nimi BlackJack.

Paris’ Little Wheel

Mäng sai alguse Pariisi mängumajades. Tänapäeval meile kõigile tuttav hasartmängumäng nimega Roulette on sarnane Ameerika ruletirattaga. Siiski kulus umbes viiskümmend aastat, enne kui mäng lihviti selliseks, nagu me seda tänapäeval teame. Ruletil oli ainult üks null, mille eest on ruletimängijad põlvkondade kaupa tänulikud.

Ruletiks kutsutud hasartmängumängu populaarsus kasvas 19. sajandil. Koos kuulsalt tuntud kasiinoga Monte Carlo võttis mängu uusima versiooni kasutusele ja see levis kogu Euroopas. Kuid ameeriklased on endiselt jäänud selle mängu juurde, mille ratastel on algselt kaks nulli ühe asemel.

Kuidas pokkeri nägu tekkis

On keeruline täpselt kindlaks teha, millal pokker alguse sai. Tõenäoliselt arenes see aastakümnete või isegi sajandite jooksul erinevatest kaardimängudest. On olemas isegi hasartmängu versioonid juba XVII sajandist Pärsias. Teised väidavad aga, et mängu inspireeris prantsuse mäng nimega Poque.

Mängu populaarsus oli üsna aeglane, kuni 1970. aastatel algasid Vegases ülemaailmsed pokkeriturniirid. Online-pokkeri ja televisioonipidustuste kasutuselevõtt võimaldas aga vaatajatel oma kätt tajuda. Igaüks võib olla online-pokkeris miljonär, nagu amatöör Chris Moneymaker, kes sai 2003. aastal kvalifitseeruda ja võita online-pokkeri maailmameistrivõistlused.

Trikkis mänguautomaadid

Üks proua Sittman & Pitt’i arendustest New Yorgis, kes kasutas 52 kaarti trummel rullikutel, et teha pokkerimängu sarnast õnnemängu. Esimene hasartmängumasin on versioon mängu varajaste arengute sarnanema slotid me teame täna.

Hasartmängud lähevad mobiilseks

Alates sellest, kui New Jersey osariik muutis 2011. aastal online-hasartmängud seaduslikuks, on inimeste huvi online-hasartmängude vastu plahvatuslikult kasvanud. Nüüd püütakse Ameerikas liikuda selle poole, et hasartmängumängud oleksid osariikide kaupa seaduslikud. Samal ajal kogevad nad mobiilsete hasartmängude kiiremat tõusu.

Internetikasutajad on nüüd aeglaselt liikumas oma suurtelt kopsakatelt lauaarvutitelt kergesti kaasaskantavate pihuarvutite juurde. See kehtib aga ka online-hasartmängude puhul, mis võimaldab kasutajatel oma mänge ka liikvel olles nautida.

Takeaway

Hasartmängude maailmas on raske ette näha, mis saab olema järgmine uuendus, sest tehnoloogia moderniseerib mängimise viisi. Kuna me aga paljastame kõigi kunagi mängitud hasartmängude päritolu ja seda, kuidas inimesed hasartmängudega alustasid, püüavad hasartmängude loojad nüüd tagasi oma juurte juurde minna.

Praegu, kuna me oleme juba tehnoloogiasõltuvuse põlvkonnas, on hetkel fookuses mobiilimängude turg. Hasartmängumängudega kasiinod internetis võivad suurendada kasumit ja lisada mängijatele mugavust.

Tänu tehnoloogia uuendustele saab nüüd sõpradega pokkerit mängida sõltumata ajast ja asukohast. See on ka peamine põhjus, miks hasartmängusõltuvus on nüüd rohkem levinud kui kunagi varem.